Biztosítási akció

Biztosítási „Ó! IÓ! CIÓ! AKCIÓ”!

Avagy a biztosítók raktárkészletének szezonvégi kiárusítása!

Tényleg! Egyáltalán van a biztosítóknak is raktárkészletük?

És van biztosítási szezon? Mármint tavaszi-nyári-őszi-téli?
És vannak akcióik a biztosítóknak?
És mit csinálnak akkor, ha valamelyik termékük „kifutóban” van?
Ugye milyen érdekes? Miért is nem merülnek fel ezek a kérdések általában bennünk?
Miért nem rohanunk a biztosítókhoz a végkiárusításuk idején?
Pedig a biztosítóknak is van ám raktárkészlete!
Csak ez a raktárkészlet láthatatlan, ezért nem hasonlítható egyetlen klasszikus kereskedelmi-bolti raktáréhoz sem.

Miből is áll össze a biztosítók raktárkészlete?

Hát például életbiztosításokból és nem-életbiztosításokból.
Na ne! Ennyi az egész? Igen, ennyi. Talán nem elég? Többre számítottál?
Oké, akkor a kettő közé tegyük még a balesetbiztosítást és kvittek vagyunk!

Nos komolyra véve a kérdéseket, azt tudom válaszolni, hogy a biztosítók nem rendeznek – hagyományos értelemben – végkiárusítást.
Amikor valamelyik terméküket ki akarják vezetni a piacról, azt a technikát alkalmazzák, hogy kidolgoznak egy új, korszerűbb,a piaci igényekhez jobban  alkalmazkodó terméket, amit nagy „beharangozással” vagy anélkül, elkezdenek árusítani és ilyenkor az ügyfelek már inkább ezt a terméket szeretnék magukénak tudni.
Így aztán szép lassan, csendesen a raktárkészleten lévő „régi” termékek átalakulnak, végül kivonulnak a piacról.

Természetesen a biztosítók gondoskodnak arról, hogy az új terméküket a vásárló közönség minél szélesebb köre időben ismerje meg, így az elsők között az alkuszokat is tájékoztatják a fontos tudnivalókról. Ezért aztán az alkusz minden biztosító minden „akciójáról” tud, ráadásul elsődleges és kiemelkedő feladata, hogy ezt a tudását az ügyfeleivel megossza.

Tehát mit tehet egy biztosítási alkusz, ha egy új és jó információ birtokába kerül?
Megkeresi az ügyfeleit és tájékoztatja a lehetőségről, az előnyökről, hátrányokról, esetleges határidőkről.
Az ügyfélnek ilyenkor persze semmit sem „kell” azonnal vásárolni, de neki is az a legjobb, ha naprakész információi vannak az őt érdeklő biztosításokról.

Ami a szezonalitást illeti, talán vannak akik emlékeznek a régi reklámra:
„Nincs Karácsony Corvin nélkül”.
Mára ez biztosan valahogy így hangozna:
„Nincs Karácsony hitel nélkül”…
De ha csak egy lakásvásárlásra gondolok és kiegészítem az előzőt:

„Nincs hitel életbiztosítás nélkül”; vagy
„Nincs hitel lakásbiztosítás nélkül”…

Ezek a „szlogenek” természetesen azt is jelentik, hogy a biztosítók elsősorban nem szezonokban, hanem élethelyzetekben gondolkodnak.

Mint például élethelyzet lehet, a teljesség igénye nélkül:

Ha valaki lakást vesz, lakásbiztosításban.
Ha valaki lakást vesz hitelből, lakásbiztosításban és kockázati életbiztosításban.
Ha valaki lakást lízingel, lakásbiztosításban és „jóhavanéletbiztosításban”.
Ha valaki autót vesz hitelből, vagy lízingeli, casco-biztosításban és…

Ha vesszük például a kötelező gépjármű felelősségbiztosítást, ez egy klasszikus akciója minden biztosítónak minden évben. Ráadásul egy időponthoz, időszakhoz kötötten.
Kötelező megkötni, ezért utálja is mindenki, így aztán minden év október utolsó napján és novemberben az autósok élete arról szól: átkössem-e a kötelezőmet? Váltsak-e biztosítót? Mikor járok jobban? Ki tud segíteni nekem a döntésben?
Bátran mondhatom, hogy ez ma már egy „össznépi  játék” évről évre.

Élethelyzeti példa lehet a kisvállalkozásoknak a költségcsökkentési lehetőségei is.
Ugye, hogy nem is annyira köztudott, mire is gondolok?
Ezzel majd egy későbbi bejegyzésemben foglalkozom.

Ugyancsak élethelyzeti példának vehetem a különböző nyugdíjprogramokat is.
Ez talán jobban benne él a köztudatban, hiszen egyre inkább azt hallja mindenki, hogy az állam ki akar szállni a „buliból”.
Erről is beszélgethetünk később…

Végül, de nem utolsó sorban említem meg a legaktuálisabb élethelyzeti kérdést: biztosító vagy pénztár? Ugye tudja mindenki mire gondolok? Igen, az egészségügy aktuálisan tervezett átalakítására.
Ezen a területen a biztosítóknak lesz akciójuk vagy nem? Ki mire tippel?

Címkék: